Köpvillkor och Integritetspolicy – GDPR

§ 1 Allmänt

Tre P Plast Sweden AB säljer plastprodukter via www.trepplast.se i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (Lag (2005:59).

§ 2 Priser

Alla våra priser anges i svenska kronor, SEK, och exklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, prisfel, slutförsäljningar, lagerfel, etc. En produkt som redan skickats från vårt lager påverkas inte av en eventuell höjning eller sänkning av priset som sker efter ordertillfället, till exempel i form av rea, kampanjer, rabattkoder eller förändringar i prissättningen.

§ 3 Betalning

Betalning hanteras genom faktura eller förskottsbetalning. För fakturaköp gäller sedvanlig kreditprövning.
Förskottsbetalning gäller privatpersoner, betalning kan ske med Swish eller så skickas en pdf-faktura till registrerad e-post adress.

§ 4 Integritetspolicy – GDPR

Personuppgifter du lämnar till Tre P Plast Sweden AB hanteras med respekt och i enlighet med den nya Dataskyddsförordningen GDPR som gäller för alla EU:s medlemsländer från och med 25 maj 2018. Vi på Tre P Plast Sweden AB värnar om våra kunders integritet och beskriver här hur vi behandlar de uppgifter som samlas in i samband med köp eller annan kommunikation med oss. Genom att lämna dina personuppgifter samtycker du till att vi använder insamlad information för att fullgöra våra åtaganden mot dig och tillhandahålla den service du förväntar dig.

Ansvarig
Tre P Plast Sweden AB (556842-6372) är ansvarig för hantering av personuppgifter som lämnas  in till oss i samband med köp eller annan kommunikation.  Dessa uppgifter används för att vi ska kunna fullfölja vår del i köpeavtalet som leveransinformation, avisering, fakturering mm.

Kontaktuppgifter
Kontaktuppgifter som namn, adress, personnummer, telefonnummer och e-postadress är information som vi samlar in genom de uppgifter du lämnar till oss vid köp i vår webbutik eller vid köp på vårt hämtlager. Dessa uppgifter behöver vi för att leverera, fakturera och avisera våra kundleveranser. Samtliga uppgifter finns skyddade och tryggt lagrade i vårt ordersystem. All E-post kommunikation lagras i skyddade mappar som endast är tillgänglig av Tre P Plast Sweden AB behörig personal.

Transaktionsuppgifter
I samband med betalning med Swish (Swedbank) registreras transaktionsuppgifter som betalningsmetod, fakturauppgifter, köphistorik. Digitala uppgifter som IP-adresser registreras automatiskt i vår webbutik men används inte till något.

Lagring
Vi lagrar inte uppgifter längre än nödvändigt. Uppgifter som lagras i samband med köp lagras i upp till tio år efter senast lagda beställning, dock minst sju år enligt gällande bokföringsregler. Du kan få information eller begära borttagning av dina personuppgifter som är lagrade hos oss, en sådan begäran skall ske skriftligen och vara undertecknad.

Datainpektionen
Läs mer om den gällande dataskyddsförordningen hos Datainpektionen eller kontakta oss för mer information eller frågor hur vi hanterar dina personuppgifter.

§ 5 Fraktavgift

Vid beställningar inom Sverige tillkommer fraktavgift på 99 kr.

§ 6 Leveranssätt

Vi leverar med DHL Service Point eller med DHL direkt till dörren.
DHL Servicepoint aviseras med SMS till det mobilnummer du angav vid beställning. Normal leveranstid är 1-3 vardagar från det att försändelsen lämnar oss. DHL direkt till dörren kräver att du finns tillgänglig under dagtid måndag till fredag mellan 09:00 till 17:00.

§ 7 Paket som inte hämtas ut från ombud

Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden en avgift för paket som inte hämtats ut från ombudet. Avgiften (fn 300 SEK) avser kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad. Paket ligger vanligen kvar i cirka 14 dagar från ankomstdagen hos ditt ombud. För frågor kring ditt paket, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

§ 8 Ångerrätt, byte och returer

Vid en eventuell retur måste produkten vara oanvänd och i oskadad originalförpackning. Vi hanterar byten som en retur och ett nytt köp; du skickar tillbaka den produkt du inte vill behålla och beställer enkelt en ny via vår hemsida.

§ 9 Återbetalning av retur

Om du valt att betala med faktura rekommenderar vi att du betalar fakturan eller kontaktar kontaktar oss föra tatt förlänga betaltiden, för att undvika risken för onödiga påminnelseavgifter.

§ 10 Reklamation

Varan du köper av oss ska vara felfri vid leverans. Skulle produkten vi levererat ha en defekt bör det anmälas till oss inom 14 dagar från det att du mottagit leveransen. Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid (två månader) från att fel upptäckts. Kontakta oss  för en snabbare hantering och uppge ditt fullständiga namn, ditt ordernummer, en kortfattad beskrivning av orsak till reklamation, en bild på skadan om detta är möjligt samt dina kontaktuppgifter (telefonnummer och e-postadress).
Vid reklamation står Tre P Plast Sweden AB för fraktkostnader, det är därför viktigt att använda sig av frakthandlingar som skickas från oss. Produkten/-er som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av Tre P Plast Sweden AB.

§ 11 Force Majeure

Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i de här villkoren i händelse av ändrad lagstiftning, myndigheters åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.

Tre P Plast Sweden  AB
Råsundavägen 74
169 57 Solna
Telefon: 08-275080
E-post: info@trepplast.se